WPiA

Studia Pedagogiczne

Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne

 

Historia
Rocznik „Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne” ukazuje się od 1986 roku. Zmiany zachodzące na przestrzeni lat na Uczelni, obecnie Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach, spowodowały konieczność wprowadzenia zmian tytułu. Początkowo rocznik ukazywał się pod tytułem „Kieleckie Studia Psychologiczne”. Od 1989 roku był wydawany jako „Kieleckie Studia Pedagogiczne i Psychologiczne”, następnie od 2003 roku pod tytułem „Studia Pedagogiczne Akademii Świętokrzyskiej”. Od 2008 roku czasopismo ukazywało się pod tytułem „Studia Pedagogiczne Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego”. Zmiany w tytule i formule rocznika pozwoliły na poszerzenie problematyki skoncentrowanej wokół szeroko rozumianej edukacji. „Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne” to pismo naukowe o zasięgu ogólnopolskim wydawane przez Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, we współpracy z Wydziałem Pedagogicznym i Artystycznym tegoż Uniwersytetu.

 

Punktacja
Informujemy autorów, że za publikację w roczniku „Studia Pedagogiczne…” przyznawane jest obecnie 5 punktów (lista B MNiSW czasopism punktowanych).

 

Współpraca
Współczesna cywilizacja przynosi wiele zagrożeń dla biopsychospołecznego rozwoju człowieka, przy czym obecnie na gruncie edukacji podkreśla się konieczność dbania o jego harmonijny przebieg. W tej sytuacji ogromną rolę odgrywają nauki humanistyczne, które przez podejmowane zagadnienia pozwalają spojrzeć na człowieka i nurtujące go problemy z szerokiej perspektywy oraz dają wskazówki pozwalające na dostrzeganie i stymulowanie tych aspektów, od których zależy jego wszechstronny rozwój. Umożliwiając wymianę poglądów na kształcenie i wychowanie, wzbogacają refleksję teoretyczną, a także wspierają oraz inspirują praktyczne działania pedagogiczne. Do współpracy zapraszamy autorów, dla których zasugerowane problemy stanowią istotną motywację do naukowych poszukiwań i refleksji skierowanych na rozwijanie myśli teoretycznej. Mile widziane są także teksty związane z praktycznym wykorzystaniem nowatorskich rozwiązań teoretycznych z zakresu nauczania i wychowania. Artykuły zamieszczane w roczniku są uprzednio kwalifikowane przez Radę Naukową czasopisma, dzięki czemu dokonywana jest selekcja, a następnie poddane recenzji zewnętrznej. Trzon czasopisma stanowią działy, uwzględniające zarówno refleksję teoretyczną, jak i badawczą empirię oraz wymianę opinii:

Teksty publikowane są łącznie ze streszczeniami w języku angielskim.